Facts About بیماری زونا در چه سنی رخ می دهد Revealed

Wiki Article

● از زونا به عنوان هرپس زوستر نیز یاد می‌شود. این نوع عفونت ویروسی با بثورات پوستی قرمز مشخص می‌شود که می‌تواند باعث درد و سوزش شود.

بوتاکس معده چیست؟ چه اثراتی روی لاغری دارد؟ (تایید شده توسط پزشک)

● زونا در داخل دهان می‌تواند بسیار دردناک باشد. خوردن را سخت و بر حس چشایی تأثیر می‌گذارد.

  سوالات متداول درباره کاشت ابرو: کاندیدای مناسب، پروسه و نتیجه

برای تسکین درد و التهاب ناشی از این عارضه می‌توان از داروهای مسکن و داروهای استروئیدی (که به کاهش التهاب کمک می‌کنند) استفاده کرد.

از مشکلات دیگر افراد مبتلا به زونا، باقی‌ماندن جای زخم است. ممکن است، فرد در طول مدت بیماری به دلیل کلافگی از شدت التهابات و سوزش، مدام تاول را بخاراند.

هفته‌ها و ماه‌ها، در حالی که برای تغذیه آنها تلاش می‌کردند، شاهد فروریختن فرزندان خود بودند.

شرح حال به نفع زونا هست اما باید مشخص شه بیماری زونا عکس ضایعات در یک درماتوم هستن و شکل اون ها به نفع زونا هست یا خیر

دردی‌ كه‌ پس‌ از پاك‌ شدن‌ تاول ‌ها باقی‌ می ‌ماند را خیلی‌ مشكل‌ می توان‌ درمان‌ كرد و متأسفانه‌ هیچ‌ راه‌ قطعی‌ برای‌ درمان آن  وجود ندارد.

تاول‌ها در بخش‌هایی از بدن مانند شکم، پشت، گردن و سینه ظاهر می‌شوند که توسط رشته‌های عصبی پوشش داده شده‌اند.

● در حالی که ابتلا به زونا در دوران بارداری غیرعادی است، اما ممکن است. اگر با فردی که مبتلا به آبله مرغان یا عفونت فعال زونا است در تماس باشید، اگر واکسینه نشده‌اید یا قبلاً هرگز آن را نداشته‌اید، می‌توانید به آبله مرغان مبتلا شوید.

کشیدن دستمال پارچه‌ای خیس روی تاول‌ها باعث تسکین می‌شود. بدیهی است در این شرایط باید حوله و لباس‌های خود را از دسترس دیگر افراد دور نگه دارید زیرا ترشحات داخل تاول‌ها می تواند باعث انتقال بیماری به فرد دیگر شود.

در حال بارگذاری ... بارگذاری پست های بیشتر بدون پست های بیشتر

بیماری زونا معمولاً بر اساس شرح حال بیمار و سابقه بروز درد در یک سمت از بدن و ایجاد جوش‌ها و تاول‌های موضعی تشخیص داده می‌شود.

Report this wiki page